VIGILO - foresatte skole

Melhus kommune har tatt i bruk digital kanal for kommunikasjon mellom skoler og foresatte. Tjenesten heter VIGILO og er den primære kommunikasjonskanalen for skriftlig kommunikasjon mellom skole og hjem. VIGILO samler ALLE meldinger som i dag kommer i mange kanaler feks:

Papirmeldebok

Krøllete ark i sekken

SMS til lærers privattelefon

SMS kontoret

Post it-lapper via kontoret

Foresatte bruker VIGILO både for å motta meldinger fra skolen, men også for å registrere fravær. Muntlig kommunikasjon er selvfølgelig mulig der det er mest hensiktsmessig.

VIGILO er tilgjengelig både som webside vigilo.no og som app Vigilo foresatt. Har du problemer med innlogging, ta kontakt med skolekontoret omgående på e-post lundamo.skole@melhus.kommune.no eller mob.95 71 14 60. Det er krav til at foresatte laster ned den digitale plattform undervisningsstedet benytter. Hvis det ikke er mulig, ta kontakt med enhetsleder Ann Karin Høyland for annen løsning.

Meldinger til kontaktlærer må være sendt innen kl.08.00 hvis den skal kunne leses før undervisning. Lærere kan ikke garantere for å sjekke meldinger i VIGILO før etter undervisningens slutt kl.14.00.

Beskjed som haster: ring kontoret 95 71 14 60

TEAMS - lærings/arbeidsplattform for elev/lærer

Benyttes av elev i den daglige undervisningen og ved hjemmearbeid, ukeplaner ect.

Aktiviteter som gjelder våren 2024:

• Innskriving skolestartere 1.trinn 24/25 tirsdag 30.april kl.09.00-11.00
  • TINE-stafett på Støren tirsdag 7.mai for 6.-7.trinn. Lykke til!!
  • Fotografering 7.trinn tirsdag 14.mai
  • 7.trinn selger annonser og bidrar med stoff til skoleavis, avis i salg fra ca. 1.mai
  • 6.trinns foresatte har ansvaret for arrangement 17.mai for Lundamo skolekrets
    • Forberedelser og komitearbeid settes i gang ved trinnkontaktene på trinnet i januar-februar
    • Samarbeider med FAU-leder Jørn Ove og skolekontoret
  • 6.trinns elever reiser til leirskole ved Skårøya på Hitra uke 24
  • Sommeravslutning 1.-6.trinn mandag 17.juni på skoleområdet
  • 7.trinn har sin egen høytidelige avslutning tirsdag 18.juni i Storstua
  • Alle trinn avslutter til sommerferie, torsdag 20.06.24 kl.12.00. Skoleskyss avgang kl.12.10. SFO åpner umiddelbart.