Formålet med ordningen er å kompensere for tapte inntekter fra arrangementer eller annen aktivitet, som følge av pålegg eller råd gitt av staten i forbindelse med COVID 19-utbruddet.
Denne krisepakken gjelder for perioden 12. mars til og med 31. august 2020. For å søke må organisasjonen være registrert i Frivillighetsregisteret. Søknadsfrist er 15. september.
Du kan søke på nettsiden til Lotteri- og stiftelsestilsynet. NB: Du må først svare på ti spørsmål før du kommer til selve søknaden.
Det kan søkes om følgende:
Tapte inntekter fra arrangementer som skulle blitt avholdt (for eksempel tapte billett- og parkeringsinntekter, loppemarkeder eller kioskinntekter)
Tapte billettinntekter fra annen spesifisert aktivitet (for eksempel museer, akvarier, kinoer eller idrettsanlegg)
Tapte utleieinntekter
Tapte inntekter som følge av at organisasjonen har mistet oppdrag
Les mer om ordningen hos Lotteri- og stiftelsestilsynet.
Illustrasjonsfoto: Mostphotos.com