En av dem er Arild Sørlien. Vi traff ham da han fikk satt sin tredje dose fredag 14. januar.

- Jeg tar den for alle de gode grunnene: Unngå å bli syk, og unngå å belaste helsevesenet, sa han.

Høy vaksinedekning

De siste ukene har det vært en stor mobilisering for å få satt så mange vaksinedoser som mulig. Vaksiner beskytter mot alvorlig sykdom og er veien ut av pandemien. Innen midten av februar mener vi at stort sett de fleste over 18 år skal ha fått tilbud om den tredje dosen.

5. januar i 2021 satte vi den aller første dosen med koronavaksine i Melhus. De første ble satt på pasienter og beboere i våre sykehjem.

Totalt har vi satt 35 796 doser. Vi har en høy vaksinedekning i kommunen vår. Det er veldig bra!

Første og andre dose

Det er slettes ikke for sent å komme i gang med vaksineringen for de som til nå har utsatt det. 105 personer har siden desember gjort nettopp dette: Fått sin første dose.

Vi legger godt til rette, og har egne rom dersom du trenger litt ekstra tilrettelegging eller ro. Ta kontakt med oss, vi bistår gjerne hvis du har spørsmål eller er usikker.

Husk at apotekene også setter vaksiner, og de har flere timer på ettermiddag, kveld og lørdager.

Følg med på melhus.kommune.no/vaksine for statistikk og oppdatert informasjon.