Formålet med samarbeidet er å ivareta oppgaver knyttet til drift, service, forvaltning og utvikling av informasjons- og kommunikasjonsteknologi, inngåelse og oppfølging av avtaler, samt ivareta digitalisering og tjenesteutvikling. Samarbeidet skal sikre et godt fag- og kompetansemiljø, og gi økonomiske og kvalitetsmessige effekter gjennom samordning av drift, systemforvaltning, digitalisering og tjenesteutvikling.
Oppgaver og ansvarsområder:
- Forvaltning av IT-teknisk infrastruktur, applikasjonsdrift og sentrale bakenforliggende systemer
- Utvikle og ivareta god kvalitet på av IT-løsningene i tråd med kommunenes digitaliseringsstrategier
- Ivareta informasjonssikkerhet og internkontroll i henhold til lov og forskrift
- Tilby brukerstøtte til alle brukere av IT-løsningene
- Prosjektgjennomføring av digitalisering og innføring av nye teknologiske løsninger
- Oppfølging av leverandører og avtaler
ITMidt er organisert som et vertskommunesamarbeid med Melhus kommune som vertskommune.