Formålet med ordningen er å kompensere for tapte inntekter fra arrangementer eller annen aktivitet, som følge av pålegg eller råd gitt av staten i forbindelse med COVID 19-utbruddet.

Denne krisepakken gjelder for perioden 12. mars til og med 31. august 2020. For å søke må organisasjonen være registrert i Frivillighetsregisteret. Søknadsfrist er 15. september.

Du kan søke på nettsiden til Lotteri- og stiftelsestilsynet. NB: Du må først svare på ti spørsmål før du kommer til selve søknaden.

Det kan søkes om følgende:

  • Tapte inntekter fra arrangementer som skulle blitt avholdt (for eksempel tapte billett- og parkeringsinntekter, loppemarkeder eller kioskinntekter)
  • Tapte billettinntekter fra annen spesifisert aktivitet (for eksempel museer, akvarier, kinoer eller idrettsanlegg)
  • Tapte utleieinntekter
  • Tapte inntekter som følge av at organisasjonen har mistet oppdrag

Les mer om ordningen hos Lotteri- og stiftelsestilsynet.

Illustrasjonsfoto: Mostphotos.com