Ordføreren inviterer til tur 9. juni: Oppfordrer alle til å bli med

Ordfører Einar Gimse-Syrstad inviterer til tur 9. juni. Foto: Privat

Tirsdag 9. juni inviterer ordfører Einar Gimse-Syrstad til årets ordførertur på Styrkestien på Flå.

Oppmøte og parkering

9. juni kl. 18 ved Flå skole.

Turen på Styrkestien er om lag to kilometer og egnet for rullestol og barnevogn. Dette er en fin tur for barnefamilier.

Vi legger turen innom Øver Bortn gård der det blir kaffestopp og mulighet for å kjøpe kanelsnurr og is, og å treffe geiter, høner og kaniner.

Trondheimsregionens friluftsråd har også i år utfordret ordførerne i regionen til å ta sine innbyggere med ut på tur. Ordførerturen blir i år gjennomført for 20. gang.

Det at ordførerne gjennom mange år har invitert innbyggerne til sin ordførertur er et signal om at de ønsker å tilrettelegge bedre og øke fokuset på friluftsliv og den helsefremmede aktiviteten dette er.

Ordførerens tur er blant annet et bidrag for å fremme friluftsliv som en helsebringende, trivselsskapende og miljøvennlig fritidsaktivitet. Samt en ypperlig mulighet for å bli bedre kjent i eget og andre områder i regionen.

Publisert

Sist oppdatert